Monday 11 April 2011

Anwar hina orang Melayu Sarawak, kitak orang Melayu Sarawak sik marah, kah?


Dilaporkan bahawa baru-baru ini Anwar telah terang-terangan menghina orang Melayu Sarawak pada salah satu siri ceramah bohongnya di DUN Batu Kawah yang majoriti penduduknya berbangsa Cina.

Menyalak bagai anjing di hadapan masyarakat Cina di situ, Anwar menghina dan menjatuhkan maruah bangsanya sendiri demi "membeli" undi dari kaum Cina. Dia mengutuk bangsa Melayu Sarawak dengan mendakwa mereka sebagai "masih berfikiran cetek dan sempit"!

Memang Anwar pengkhianat bangsa. Manusia jenis apakah ini...???!!!

Sememangnya perangai Anwar bagaikan "sesumpah". Di depan bangsa Cina, dia menghina dan mengutuk orang Melayu. Di hadapan orang Melayu, dia memaki hamun pula bangsa Cina. Dihadapan masyarakat Iban, dihinanya pula Bidayuh, Melanau dan sebagainya.

Itulah warna politik Anwar Ibrahim. Sentiasa mampuu bertukar warna seperti "chameleon". Bukan saja di dalam negara dia bersifat sedemikian, di luar negara pun dia begitu!

Ketika Anwar di US, dia memuja-muji US dan sekutu Yahudinya. Malah dia mengutuk negara Arab dan negara-negara timur tengah di US. Kerajaan US dan Yahudi pun seronok dan menganggap Anwar sebahagian dari "geng" mereka.

Namun, sekiranya Anwar pergi ke negara Islam, timur tengah atau pulang ke Semenanjung, maka dia akan petah menyerang US dan sekutu Yahudi bagi mengambil hati rakyat Malaysia. Jika dia ke US semula, teruk pula Malaysia dikutuknya di sana.

Itulah perangai Anwar Ibrahim. US kini sudah sedar dan menggelar Anwar sebagai "chameleon" yang mampu bertukar warna mengikut keadaan demi meraih keuntungan diri sendiri. Orang Malaysia menyifatkan perangai sebegitu sebagai "pengkhianat"! Manakala orang Islam memanggil sifat itu sebagai "munafik"!

Kini, tidak hairanlah jika Anwar datang ke Sarawak dan menunjukkan "warna sebenar"nya di Bumi Kenyalang ini. Jangan terkejut jika dia akan mengelilingi Sarawak dan melaga-lagakan setiap kaum dan etnik di Bumi Kenyalang ini. Itu sifat Anwar semulajadi. Dia "sesumpah", "pengkhianat" dan "munafik"!

Mahukah Sarawak memilih pemimpin seperti Anwar ini? Ini bukan fitnah, ini fakta dan kenyataan. Jika tidak percaya, sila ikuti kisah-kisah hidup Anwar dan tanyalah mereka-mereka yang rapat dengannya tapi kemudian lari berpatah arang dengan "peliwat" ini. Pasti akan menilai kebenaran penulis ini.

2 comments:

  1. Anwar, kalau tak suka kat sarawak ni.. jangan pijak bumi kenyalang... kami tak jemput awak datang ke sini.. kamek org sarawak xda nak ngutok2 org semenanjung.. ada hati nak nganok org sarawak rendah IQ.. nya ya la rendah IQ.. suka2 jak nak nganok org..kita tok manusia.. jangan la mengata sesama manusia... kmk org sarawak.. of coz kmk marah sebab bumi kenyalang kena hina dak ya.. nya pikir nya better gilak la..

    ReplyDelete
  2. Jelas dan terang-terangan menghina org Sarawak lagi ni!Kurang ajar betul.Sama-sama kita org Sarawak mengundi BN kerana selama ini sememangnya BN yg telah banyak membantu kita selain adalah parti yang paling layak untuk menerajui Sarawak, bkn parti pembangkang yg hanya tahu menghina bangsa kita sahaja.Bukalah mata semua.Org yg menghina kita tak layak mendapat undi kita & smemangnya paling tak layak utk memerintah Sarawak.Hidup BN!

    ReplyDelete